What's New
Sign Up

Cookie Notification

We use cookies to personalize your experience. Learn more here.

I Accept
I Don't Accept
  1. Home
  2. Categories
  3. Crowdfunding Projects
  4. Willow & Everett Cold Brew Mason Jar Tap
x
Ratings for products on Gadget Flow are based on quality, competitive features, aesthetics, price, and more. We also take feedback from our users seriously. Products with negative feedback (shipping delays, quality issues, etc.) will go down in rating. Feel free to report your experience with this brand and we will investigate.

Willow & Everett Cold Brew Mason Jar Tap

Editor's Rating
4.8?
Discovered on 2017-09-15

Enjoy the best coffee every morning when you have the Willow & Everett Cold Brew Mason Jar Tap. It features a Mason jar as well as an adjustable spigot. With the Cold Brew on Tap design, you can simply open your fridge and pour yourself a cup at any time. The Cold Brew on Tap comes in a massive size yet it fits perfectly into your refrigerator. In fact, it holds an entire gallon to provide you with up to 20 servings. Depending on how much you drink, this could last you weeks. The handy airtight light helps to keep the cold brew coffee ultra fresh for up to two weeks. In addition to saving money, the Cold Brew on Tap is highly convenient. It’s even a cinch to clean down to the mesh filter.

LoadingSave164 Users Saved This Product
Overview
Overview & Specs
Capacity :
1 Gallon
Shelf Life :
2 Weeks
Features :
Easy to Clean, Adjustable Spigot, Airtight Lid
Discovered on:
Report this

Comments

50
Write your comment ...
Comments
Kickstarter Comments (50)

Leave a Reply

avatar
300
  Subscribe  
Notify of
Jacob Den Haugen
Review from Kickstarter
I received a response yesterday and I was able to resolve my issue. Thanks Willow & Everett!
Jacob Den Haugen
Review from Kickstarter
I’m having the same issue as Ali, only it leaked the first time out of the box. I just sent them a private message about my issue and I’m awaiting a response. Ill let you know if I hear anything back from them.
Ali Nolte
Review from Kickstarter
My Cold Brew Maker was working great, but now is leaking around the spout (where the spout goes into the glass). Is there a way to fix this? I sent a message through the website but didn’t hear back.
Camille
Review from Kickstarter
So happy you are all loving your cold brew maker and getting good use out of it. Thanks for sharing :)
Jeanne
Review from Kickstarter
I love my cold brew!! It’s always filled and in use. Thank you!
Paul Koulopoulos
Review from Kickstarter
simple and easy to use I love it. I can now make a batch and have cold brew available as my second cup of the day on my way to work. Saving a ton since I am not stopping daily for another coffee on my morning commute.
Evan Arsenault
Review from Kickstarter
My wife and love your cold brew maker! My used to brew hot coffee every day and save it overnight for the next day, now she enjoys cold brew on demand! For a seemingly simple device it's very effective! Thanks again!
S
Review from Kickstarter
We love our cold brew!! There's a batch of it in the fridge pretty much all the time. Even our 6 year old requests it (although doesn't always get it =)) We are eager to use it at family gatherings this summer--it's just perfect for a coffee loving family! Just add a little creamer and vanilla. Yum.
John Knickerbocker
Review from Kickstarter
We love our CBOT. We make a new gallon about every week and we use it for our morning coffee (of course) and also for overnight oats. Just substitute cold brew for 1/2-all of the liquid and you have delicious cold-brew-flavored coffee. We make our coffee using the ratio recommended in the instructions and it always turns out perfect, whether drinking hot or cold. Absolutely love this product.
Larry Smith
Review from Kickstarter
I make a gallon (very strong) and my brother cuts it 1 part coffee and 3 parts water and if I add any thing it is just a little creamer. This gallon will last us 2 to 3 days. I'm very glad I got involved with this Kickstarter. I think every coffee drinker should have one of these.
Jessica Elchin
Review from Kickstarter
There are many things I love about this cold brew maker. Let’s start with the size . The amount that I make in one batch lasts me about a week. I like that there is a filter in the spout to catch sediment( no one wants to drink that) and the price . There are some on the market that are smaller and cost a great deal more. When I was going out to get my coffee I was paying upwards to 6$ a day. So in less than 2 weeks I paid what I paid for this cold brew maker.
Kevin Clark
Review from Kickstarter
Great product. Easy to use and maintain.
Willow & Everett
Review from Kickstarter
Hi! @Ann, @Brandon, @Alexandra - I'm so sorry to hear that there have been issues with your purchase. To address each of your concern directly, we have sent you an email from the email address kuizonmikee@gmail.com. Thank you!
Alexandra Ward
Review from Kickstarter
I have reached out to you about my order which was delivered to a wrong address (although you have my correct address) by delivery company. Recipient refused package and so it was sent back to Hebron Ky. I have heard nothing about how this will be issue will be fixed......I would really like a response. Thank you, Alexandra
Brandon
Review from Kickstarter
@Willow & Everett, Unfortunately, the replacement you sent me is shattered worse than the first one. I understand if you'd be skeptical, so you could email me for photographic evidence of need be. Either way, I'd greatly appreciate any insight as to how we could resolve this. Still excited for Cold Brew!
Ann Rein
Review from Kickstarter
I bought this for my son for last Christmas. He loves it, however, I've noticed some things that bother me. That metal cap is rusting on the inside. I am extremely careful cleaning it. I wish it had a better finish on it, that's a pretty cheap cap. I am also worried about the screen, without which it's useless. Are there replacements available?
Willow & Everett
Review from Kickstarter
Hi! @Brandon and @Matthew - we're really sorry for the issues that you have experienced. We have sent you an email to address your concerns. Thank you!
Brandon
Review from Kickstarter
@Willow & Everett, Tried emailing via the contact us option on your website and unfortunately received no response. My Cold Brew arrived broken (glass shattered) and unusable and I'm trying to figure out how best we can resolve this issue. Thank you.
Matthew J Haffner
Review from Kickstarter
Hi - have yet to receive my pledge. Tried getting ahold of you via messages (Kickstarter and your company page) - not word one back - hoping that someone will see this and help . Fingers crossed.
Kienan Maxfield
Review from Kickstarter
The downside is that now I'm probably drinking a lot more coffee than I should ;)
Kienan Maxfield
Review from Kickstarter
Mine arrived maybe about a week ago. It was late because the third-party shipping company (Amazon) messed up. They sent me a shipping notice but they never shipped the package, and I never notified anyone for over a month. I have been using it ever since I got it and it is WONDERFUL! I love it! The coffee I'm getting out of it tastes WAY better than the coffee I was getting out of my french press... and I'm using the exact same grounds. The Cold Brew On Tap is so convenient and easy to use. Thank-you!!!!!!!!
Willow & Everett
Review from Kickstarter
Hi Everyone! @Renee - I'm so sorry to hear that you feel like your concern was not taken care of. We have responded to your support request last December 27th and have sent you a replacement. I have also just sent you an email to confirm if there are still issues with the replacement you received. @Duncan - we are so sorry for the confusion, we have sent you another unit to make the situation right. And I have also sent you an email with the recipe book. Thank you. @Bill and @Jeanne - thank you! We're really glad to hear you're enjoying the Cold Brew on Tap! Please do let us know if ever you need our assistance in the future.
Jeanne
Review from Kickstarter
My first unit also arrived broken. It was replaced in a week and it’s in constant use since then. I love it!
Duncan Hudson
Review from Kickstarter
Anything? Anyone? You short shipped me one unit. What's the deal?
Bill Sprague
Review from Kickstarter
My Cold Brew had arrived broken, so I alerted the project creators. In less than a week my replacement unit arrived. THANK YOU for excellent customer service!
Duncan Hudson
Review from Kickstarter
It's bad enough that you didn't ship my backer order until after it was available for retail sale on Amazon, but then you short shipped me! My backer order was for 2 cold brew units and your cold brew recipe book. You shipped me one unit. WHERE IS MY 2ND UNIT!
Renee
Review from Kickstarter
So it seems the creators have finally checked back here to kinda-not really address issues. I see them responding to people about the missing foam and spout filter. Did *anyone* ever get these? I’m over not having them, it’s just a curiousity.
Willow & Everett
Review from Kickstarter
Hi! @Masazaku - We have just sent you an email regarding your concern. Thank you! @Peter - I'm so sorry to hear your unit had missing parts. We have just sent you an email to address the issue. Thank you! @Bill - I'm so sorry to hear that you received your Cold Brew on Tap broken. We have just sent you an email to make the situation right. Thank you! @William - we're really glad to hear that we were able to assist you :) please do let us know if there's anything else we may assist you with. Thank you! @Casey - I'm so sorry to hear that there has been a delay in responding to you. We have just sent you an email. Thank you! For inquiries/concerns, please send an email to kuizonmikee@gmail.com. Thank you!
Casey Corbin
Review from Kickstarter
Sent an email to the address provided a few days ago and no reply. I know I was a bit late filling out the survey but with it already available on Amazon I would think I should have received it by now
William Jennings
Review from Kickstarter
Project managers responded to my complaints about design, condition, and function of product and we resolved matters to my full satisfaction. I appreciate their direct and honest handling of the situation and wish them the best.
Bill Sprague
Review from Kickstarter
Hello, It looks like a great product that I’d be using a lot but, sadly, it was broken when I got it. The dispenser handle was in its open position and poked through the side of the box and must have contacted something hard. So the glass jar is shattered around the spigot. How may we proceed? Thanks, I’m really looking forward to using it for my coffee and tea this spring. Best regards, Bill
Peter Van Lone
Review from Kickstarter
I have to say this project just amazes me. I'm lucky, in that mine arrived intact, despite the clearly deficient packing. But the lid does NOT have foam, and the spout does NOT have a filter. Having said that, I'm making coffee with it, and I appreciate the form of the filter (I worry whether it will last, as it seems flimsy) and the coffee is good. But the really odd/funny part of the story? I emailed about the lid with no foam and showing small rust spots, and the filter-less spout - I got a quick response, and replacements sent quickly, too. So - awesome, right? Except the lid and spout are exactly the same: no foam, and no filter!? Do the creators not even know what is being shipped? Whatever - it was expensive for what it is, but I'm enjoying the coffee, so as long as the filter holds up, I guess I'm good?
Masakazu Bando
Review from Kickstarter
Yeah, it's pretty disappointing that not only are people getting it before us on amazon but they are getting $20 discount compared to what us backers who were the ones that believed in your guy's product to put our moneys up front to begin with.
Willow & Everett
Review from Kickstarter
@Duncan and @Sam - we have just sent you an email to address your concern. Thank you!
Sam Thompson
Review from Kickstarter
Hello! I have not recieved my items yet. Is there an update?
Duncan Hudson
Review from Kickstarter
This is available with Prime shipping on Amazon, and I haven't even been shipped my backed offer yet! WTF?
Willow & Everett
Review from Kickstarter
@Justin - can you please confirm if you still haven't received a response to your email yet? If not, can you please email kuizonmikee@gmail.com? Thank you! @Rachel - we have sent you an email regarding the refund, can you please confirm if you have received it? Thank you! @Josh - yes, the Cold Brew on Tap should have foam lids and mesh filters on the spout. If you received one that doesn't have those parts, kindly email us at kuizonmikee@gmail.com. Thank you! @Bob - upon checking, there have been issues with the shipment of your Cold Brew on Tap. We are so sorry for the delay and we'll make sure to fix this. We have sent you an email to explain further. Thank you! @Scott - thanks for bringing that to our attention! We will send you an email to address this concern. Thank you!
Scott Ellis
Review from Kickstarter
It’s now $29.00 on amazon how about a $20.00 refund
Bob Darrell
Review from Kickstarter
Still waiting to hear about getting my item , second attempt!
Webster Mitchell Sheffield
Review from Kickstarter
This comment has been removed by Kickstarter.
Josh Ostroff
Review from Kickstarter
Camille, is the product shipping with foam lids and mesh filters on the spout, as described in the campaign? If not, please explain. Thanks!
Rachel Sweeney
Review from Kickstarter
Has anyone had a successful refund? I'll be emailing for one. Lifetime guarantee - within a week rust and all my coffee has pieces in as the spigot has no filter. No foam on lid as others have noted. Also pretty sure this product from China is not Yorkshire glass established 1888. This is not my first Kickstarter by a long shot but the first that hasn't delivered a viable product :(
Justin Bacon
Review from Kickstarter
@Camille I wrote an email yesterday, but still haven’t heard anything back.
Camille
Review from Kickstarter
@Justin and @Marianne - I'm sorry for the issues you've had. Please write mikee@willowandeverett.com who will help set things straight!
Justin Bacon
Review from Kickstarter
It seems I’m a step behind everyone else, my cold brew was shipped. Funny thing is it never showed up, but everything else I order shows up.
Marianne Porter
Review from Kickstarter
Just adding myself to the list of people who received broken units, then got a replacement without a mesh strainer on the spigot and no foam seal on the lid. This is a great idea, but very poorly constructed.
Camille
Review from Kickstarter
Hi everyone! I'm sorry for the delay in posting this comment. I think we've heard from most of you via email and social media as well and hope we have addressed all of your concerns. We're so sorry for any of the issues and inconveniences some of you have experienced with your Cold Brew on Tap. Because this is our first round manufacturing them, there were/are some kinks to work out, including improving consistency in manufacturing and packaging! If you still have an unresolved issue please write mikee@willowandeverett.com and we'll make sure to get that resolved as soon as we can. Thank you again to everyone who backed us and for your patience/support in all of this! We really do appreciate you bringing this to life and understanding that the initial stages of making a product can have some hiccups. We are committed to resolving every issue though so please write that email above if you have additional concerns. Best,
Camille + Ben
Christopher "DarkWolfNine" Muzatko
Review from Kickstarter
@Matt A, I'm curious. Does your spout have it's own little filter on it? And does your lid have a coating underneath to prevent the metal strainer from rubbing directly against the metal of the lid? Thanks in advance!
Fyremane Foxx
Review from Kickstarter
January 17th, still waiting on my unit to arrive.
Matt Archambault
Review from Kickstarter
Hey, just wanted to drop in and say that mine arrived in great shape and has worked well so far! There are some satisfied customers out here :)