What's New
Sign Up

Cookie Notification

We use cookies to personalize your experience. Learn more here.

I Accept
I Don't Accept
  1. Home
  2. Categories
  3. Wallets and Card Holders
  4. Wallor Smart RFID protected, GPS/BLTE wallet
x
Ratings for products on Gadget Flow are based on quality, competitive features, aesthetics, price, and more. We also take feedback from our users seriously. Products with negative feedback (shipping delays, quality issues, etc.) will go down in rating. Feel free to report your experience with this brand and we will investigate.

Wallor Smart RFID protected, GPS/BLTE wallet

Editor's Rating
4.8?
Discovered on 2016-12-08

Carry your cash and cards in a smarter way with the Wallor GPS/BLTE Wallet. Handcrafted from a very high-quality scratch-resistant leather, this wallet combines style and technology in a whole new way. It includes five main components that make a smart everyday carry altogether. The first is the Wallor card holder which comes in three designs (third is currently in production) that has two side pockets and an interior part. It contains the Bluetooth BLTE/GPS device which is connected with the Wallor mobile app for tracking purposes. Second is the Wallor cash holder that can fit all currency sizes in a slim design. It comes in nine beautiful colors with a hidden coin pocket to store your change. What makes the wallet one of a kind is the use of GPS tracking features along with a mobile app. So even if you leave your wallet at a restaurant or shop, the mobile app will alert you as soon as you are 20 feet (6 meters) or less from it all the way to 85 feet (25 meters). There is a wooden wireless charger with the kit that will help you charge your wallet effortlessly whenever it runs out of charge. Get them individually or as a kit from their Kickstarter campaign now – you’ll receive a free wood wireless charger with beautiful custom engraving!

LoadingSave68 Users Saved This Product
Overview
Overview & Specs
Size :
3.3 x 3.8 x 2.5 inch
Bill Pocket :
5.7 x 3.3 inch
Bluetooth Range :
Up to 250 feet
Battery Life :
500 weeks battery with wireless charging
Discovered on:
Report this
View All Specs

Comments

52
Write your comment ...
Comments
Kickstarter Comments (50)

2
Leave a Reply

avatar
300
  Subscribe  
Notify of
evarsamis59

nice

ajiji
ajiji

zbiornik na deszczówkę

Wallor Wearables
Review from Kickstarter
@Sergio, I'm sorry but we didn't receive any address from you. We asked you to send us an email to contact@wallor.co with the details and we didn't receive anything :) We cannot ship if we don't know where to ship.
Sergio
Review from Kickstarter
good evening, now I have not received no shipping. wonder new information or refund.
Logan Garber
Review from Kickstarter
@Wallor
Thank you for getting back to us about our chargers. I really enjoyed my charger before it broke and hope to hear from you soon with their shipping information. :)
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi William, yes it is, just head to https://wallor.co/pages/faq and check our return policy. We will ship an exchange charger as soon as possible.
William Davis
Review from Kickstarter
My Wallor no longer charges. I cannot tell if the wallet has failed or the charger. The light on the charger stays red and no longer turns blue when wallet is placed on it. Is this covered under any warranty?
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Dear Sergio, I am very happy that you managed to get in touch with us. We tried to contact you many times, I think we sent you over 10 emails. We couldn't ship your package because of the missing phone number. You never gave us one. Please contact us at contact@wallor.co and we'll manage to process your order again. @Chris, @Logan, @Sophie, your chargers are on their way, we finally received them this week so now we'll process the shipping next week. Vio
Sergio
Review from Kickstarter
I have not received my order.
I invoke my rights under Kickstarter's Terms of Use:
https://www.kickstarter.com/terms-of-use/oct2012
"Project Creators are required to fulfill all rewards of their successful fundraising campaigns or refund any Backer whose reward they do not or cannot fulfill."
I demand a full refund for my pledge amount.
Chris Linke
Review from Kickstarter
Hi Vio,
Similar to other backers, my charger no longer works (and all it has done in its short life is sit next to my bed). Is this covered under a warranty?? Also struggling to get the wallet to hold a charge, it typically doesn't charge past 50% battery and lasts 1-2 days. Is this a faulty battery? Cheers,
Chris
sophie
Review from Kickstarter
@wallor
i assume we will get a prepaid label as at this point im not wuite willimg to pay for the shipping costs to the US?
Logan Garber
Review from Kickstarter
@wallor would the charger breaking without me really doing anything to it be covered under warranty or would i be doing a return and refund?
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi Everyone, I apologize for the delay in answering, I'm traveling to China to our manufacturers because we're working on version 2 of our wallets. @sophie, @logan - I got your message, We are waiting for our products to arrive in US, so we can handle the shipping faster. You can find instructions about return and replace in our FAQ section on our website https://wallor.co/pages/faq @william, I would love to have a chat with you about the wallet, can we connect through facebook messenger? It's the best way for me to show you the full wallet functionality. Thank you everyone for your support, I believe everyone should have the wallets by now, if you don't send me a message here and I'll follow up with the tracking number. Vio
sophie
Review from Kickstarter
i sent you messages but no reply. The charger arrived broken and the clip of the wallet is loose after only one day. please get back to me!!!!
Logan Garber
Review from Kickstarter
Hello, I really like the wallet, it's been very nice to have. However i can't charge it anymore because the wireless charging unit that came with it, which i have absolutely loved until now, broke. I would love it if you could fix it or replace it or something?
William B Witmer
Review from Kickstarter
Any chance of getting instructions on the use of the wallet....
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi Antony, Yes, we were working on the email for you. We will send you all the details tomorrow. Vio
Antony Cassano
Review from Kickstarter
Dear all, I just received the wallet and i am very satisfied with quality. But I don’t know how to setup the wallet with my iPhone . Can you please provide some instructions . Regards Antony
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Dear Luis, First of all I'm happy you received the wallet and you like the quality and features. Second, regarding the design, the kickstarter concept was a prototype that we tested over 3 to 4 months. We had it working, but there were two different details that didn't work in our vision: 1. The thickness was too big, reaching around 1.5 cm all together with the device, without having any cash or cards inside.
2. the mechanism was not very stable and no matter what we tried, we couldn't find a solid material to support any kind of weight. In February last year, we started working on a new design, which we presented to all our backers as a survey in May. We got a nice surprise through which around 95% of our backers chose the new design for delivery. That made us not even go in production with the original design. If you take a look at our page https://wallor.co/collections/smart-wallets you'll see that the model you received is not even for sale anymore. The version you received has been made exclusively for couple of customers, based on the colors you chose, without any serial production. Now I'm sorry I didn't send you one of these wallets too :) But don't worry, we are working on new updates and a new wallet version which will be released in the next 2-3 months and that wallet will be perfect. We already have the designs and prototypes ready. Have a wonderful week-end and Merry Christmas everyone,
Vio
Luis Grases
Review from Kickstarter
Hi, I just received the wallet and I'm happy with the quality of the material and the features it offers. The problem I have is that the design is quite different from the prototype that is shown in the campaign. The biggest difference is that the attachment mechanism between the internal and external wallet is by means of a clip that passes through a tube as shown in the following image: https://tinyurl.com/y7uqcxry. You showed the following mechanism: https://tinyurl.com/y8kev5k5. Is curious how all of the wallets show in the campaign don't have that extra piece leather tube. In addition, the prototype shows an extra compartment to store the bills. Instead, I have to hold the bills in with the clip which I find very uncomfortable. Because of this reasons, I feel a little bit disappointed on the overall product.
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi Chris, Thank you for letting me know. I already checked it with our fulfilment center and they're looking it in. I'll send you an email when I get an update. Have a great day,
Vio
Chris Linke
Review from Kickstarter
Hi there, I've received a shipping consignment number, along with an order number from Wallor. My consignment number cannot be tracked, and my Wallor order only says "Shipment confirmed", and "Accepted your order, getting it ready". Can you confirm my order has left your warehouse, and if the tracking numbers are meant to include live tracking?? Order: #WALLOR1051-A
Consignment number: 5110002487 Thanks.
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Happy to hear that SK. All the packages are on their way. We would like to thank you again for your lovely support during this campaign. You helped us achieve this and we will be forever grateful. Wallor Team
SK
Review from Kickstarter
Received mine in Malaysia, Thanks !
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Great timing because we are just shipping the products to our fulfillment center tomorrow. I’ll update it right away.
Vio
Bun Ishii
Review from Kickstarter
Hi i just found the email you sent me for the update, it was in my junk mail for some reason. The mailing address seem to be incorrect, i dont know if you guys have shipped. Correct adrress is “12/5 keesing st port hedland 6721 WA”.
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi @takahiro, We have been posting regular updates through our email from our store. We are in the process of starting the deliveries right now. If you have not receive any email, please send me a private messages, I will double check as soon as possible.
Takahiro Agata
Review from Kickstarter
What is the progress of delivery? Waiting for the next update report.
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi William, please confirm that you received our last email from wallor.co. We have moved the updates system through our website since we received pre-orders from there and backerkit also. If you haven't the latest update is that right now the tracking devices are being integrated with the wallets. I am currently in Shanghai waiting for the first manufacturer to finish the integration which should happen in several days 2-5 maximum. As soon as that's done, I will take these wallets with me to Shenzhen and combine the order with our second manufacturer, test all the wallets, wrap them in the packaging and start shipping them. I can tell you that this month, we will be done and we will start shipping all the orders. Thank you very much for your support
William Lee
Review from Kickstarter
Please update
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
@Lukas Frimman Boeng Nielsen - I just posted our update with the complete details of production plus the entire story with what happened so far and where we are. If you have any questions, please don't hesitate to contact us. Vio
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi Lukas, yes, we are working on writing an update with the production status this week. We will send it later both here and through our wallor system.
Lukas Frimann Boeng Nielsen
Review from Kickstarter
Do you Know when we get the wallet? Thanks in advance :-)
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
@sophie, yes, as promised we will offer a one year for free for all our Kickstarter backers. After the year is done, you won't lose any privilege on using any wallet functionality. For all customers, we have created three packages for data plans: $3.5 per month / $30 per year / $99 lifetime. For our first supporters, our offer included the following: $2.5 per month / $25 per year / $60 lifetime. The reason why we opted for this solution was that we want to provide you with a safe, stable and a reliable solution. The Wifi scanner while possible and free in long term, is not reliable and stable. But I want to assure you Sophie, that we do take our promises very seriously and your customer satisfaction is very important for us. We will provide you with a very high quality product which we hope it will exceed your expectations.
sophie
Review from Kickstarter
TBh i am still not sure if im willing to pay 2.50 a month. its not a lot, however it is a monthly cost..
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
@Sunkyo Kim: everything is good. We just finished manufacturing the device. Now we are working on connecting the tracker with the cloud service for real time gps tracking and in 2-3 weeks we estimate the mass production start for the tracking system. Right now I'm on my way to the wallet factory to order the first 200 wallets for us. Everything so far is on schedule for late June delivery. I will post another update very soon. Vio
Sunkyo Kim
Review from Kickstarter
How is it going?
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
@Joao Melo Ferreira: yes
Joao Melo Ferreira
Review from Kickstarter
This will work and have the same cost ($2.5) to all Kickstarter backers anywhere in the world ?
Thomas
Review from Kickstarter
Ok Vio, thank you for the quick answer.
Vio
Review from Kickstarter
Hi Thomas, No, it wasn't a lie, but after 2 months of testing, we'd rather have a safe and reliable solution than something that might or might not work. We're very well aware of the campaign details and the products we'll sell will indeed include a plan of $4/month from our phone partners. However for our Kickstarter backers, we will offer the discount which includes just the cost we have to pay to our data partners which is $2.5 per month. And this amount will be paid only after the first year of use, since we'll already cover all the costs for the first year. I hope this clarifies everything better,
Vio
Thomas
Review from Kickstarter
Campaign says:
"GPS tracking - Global-range satellite tracking system works independently. It doesn't need Wi-Fi access nor SIM card. Use the map to see your wallet's exact location or movement, regardless of the distance. "
Also in private messaging you said the following:
"One of the issues we noticed from the beginning was that GPS doesn't work unless it's connected to a WIFI network or uses a SIM card. So, we partnered with a manufacturer and asked about the options we have. They suggested to go to a GPS solution connected through satellite."
And I asked if there were any extra communication costs:
"no, there are no extra costs. Any communication details have already been settled"
and
"no, our solution covers the costs. There's only one time payment for the product. The only time you would need to pay more, is if you would buy another wallet" Now we get a status update with the news that a gsm module has been implemented and there's a monthly charge of $2.5/month after one year of free communication?
This was all a lie?
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
@Katzenpfad Nokzeit Hofherr: sorry for keeping you guys without an update for so long. We had 2 very crazy and exciting months in production and they are still not over. In about 2 weeks we will post a complete update of everything that is going on with production, company plans, expected delivery, products and designs. We are working every day on all these and things are coming along quite nicely. Thank you very much for your patience.
Katzenpfad Nokzeit Hofherr
Review from Kickstarter
Please give us an update
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
@Shoaib Tarar: our product is positioned as a high end product, which means we are providing the top quality on all the wallet ingredients. This is the reason why we are quiet and no updates lately, because we are in the process of supervising all the details. We are in going between the factories since December and until we finish production, we won't leave from here. We can guarantee you that the final product will be one of the best you saw so far. Thank you,
Wallor Team
Shoaib Tarar
Review from Kickstarter
Is it true that quality is not good ?
I will like my my money back if it is true ?
Torlu
Review from Kickstarter
Dear Wallor Team, I would like to cancel my pledge, because the colors which are shown for the horizontal type in dark brown do not match. Also, I do not find the quality of the leather and sewing shown in the photos in backerkit as good as the ones shown here on kickstarter. I am disappointed and kind of distracted. Sorry. Please tell me what happens if I do not answer the survey. Do I get back my pleadge. Thanks.
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi Teja, Please send us a message once the survey is completed and we will help you with the acquisition of the extra card holder. Wallor Team
Teja Chillarige
Review from Kickstarter
I want to buy an additional horizontal card holder. If I make another pledge will it reflect on the survey? I didn't see any option to "pay the balance" on the survey after the add ons. Did I miss something?
Teja Chillarige
Review from Kickstarter
So just to confirm, there is a wireless wooden charger included with the wallet I ordered right?
Wallor Wearables
Review from Kickstarter
Hi Guido, Send us a private message and we will amend your order. Since the rewards are common it wasn't possible to customize the survey more than this. That's why we make the changes manually, based on your orders.
Kathryn
Review from Kickstarter
Great, thanks very much! And thanks for the quick response. -Kathryn