What's New
Sign Up

Cookie Notification

We use cookies to personalize your experience. Learn more here.

I Accept
I Don't Accept
  1. Home
  2. Categories
  3. Crowdfunding Projects
  4. BodyBoss 2.0 – A Fun Home Gym You Can Take Anywhere
x

BodyBoss 2.0 – A Fun Home Gym You Can Take Anywhere

Editor's Rating
4.8?
Discovered on 2016-07-29

Simulate thousands of dollars of gym equipment in one concept with BodyBoss 2.0. Pair it with this technology and get your own gym, trainer and motivator in return. The purpose was to create a product that could simulate all the bulky equipment and machines you see at the gym and combine them into one revolutionary concept. The result is the BodyBoss 2.0, a portable gym. The design is compact enough for you to carry anywhere. It’s so effective and fun that you will be wanting to carry this gym everywhere you go. Because of the hundreds of options for core strengthening, this product is extremely popular with those looking to fix those problem areas such as building their core strength. You not only should be building a stronger body, you should also be building a stronger heart which is why you must concentrate on the cardio exercises. The VectorFit base makes BodyBoss 2.0 your own personal portable gym. VectorFit meaning you control direction and magnitude of force. Flip it open and unlock hundreds and hundreds of exercises – in a 7 lb concept.

LoadingSave132 Users Saved This Product
Overview
Overview & Specs
Weight :
7 lb
Accessories :
Handles, Limb Straps, Workout Bar, Door Anchor, Bands
Discovered on:
Report this

Comments

51
Write your comment ...
Comments
Kickstarter Comments (49)

2
Leave a Reply

avatar
300
  Subscribe  
Notify of
Brant

Hello! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 4! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Carry on the fantastic work!

casement window

Wow! Thank you! I constantly wanted to write on my site something like that. Can I include a part of your post to my blog?

BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Priscilla, thanks for reaching out! No worries, we were able to get this fixed for you. I refunded the $4.99 charge, and applied the coupon code to your membership. You should not be charged again. Reach out next month if you have any issues still seeing the Plus membership benefits on your account. Thanks again for being a founding backer!
Priscilla Ramirez
Review from Kickstarter
I followed the directions from recent email to create new log in to updated site and claim discount for lifetime subscription. Used same email as my kickstarter I think I messed up and forgot to click submit in the section where I entered my discount code. I did put my cc info because it seemed to need it but because discount code didn’t go through it did charge me the 4.99 subscription fee.
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
Hey @Denise! Looks like Erin was able to help you out via our support inbox at the first part of this month, but I just wanted to make sure you're all set up and on your way to success now. Let us know if you need anything else, and we'll continue to help out any way we can!!
Denise Baken
Review from Kickstarter
I was a backer slated to receive "THE VIP PACKAGE + you get 3 private sessions a week with the founder where you can either meet in person, through his new website LIVE 1on1 personal training for 3 months!" I did not receive the private sessions. I am not able to log into the new clubbodyboss. How do I sign in? Am I entitled to Free For Life Plus membership?
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
Hello @Kevin! We truly appreciate you checking in and would love to help you get set up with your Lifetime Membership under the new system. We apologize if this wasn't mentioned previously, but because the new release was launched on a new platform, we had to start all over with the logins, memberships, codes, and everything. The site is totally re-vamped, and I think you're really going to love it!! You're welcome to begin creating a new login by signing up again, and then if you could just email Boss Happiness via support@bodyboss.team, we can make sure you get the new code and are well-taken care of. Hope to hear from you soon over there!!!
Kevin
Review from Kickstarter
I was a backer. I did receive the product. But I was unable to login to the new clubbodyboss.com using my previous login. Do I entitled to get Free For Life Plus membership?
Jung Wong
Review from Kickstarter
Thanks! I've signed up again and it's working now :)
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Jung Wong - I am not seeing your account under that email address. We have recently migrated the site to a new platform, which may require you to sign up again. Please visit clubbodyboss.com, and go ahead and sign up with your email address on file. Please send us a message at support@bodyboss.team so we can help support you if you have any issues. Thanks so much!
Jung Wong
Review from Kickstarter
Hi there, I haven't been able to log in to the Body Boss TV. I've tried the "forgot password" method which just sent me an email with an open ticket that no one ever gets back to me. I've also tried e-mailing Ross directly with no response. How do I re-set my password to access the videos? My username email is the same email as this KS account. Please assist. Thanks!
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Hatem Mohd Bamatraf - So sorry we've had a hard time getting through to get your address confirmed, as it looks like we've actually attempted to respond to 3 different messages from you in the past, and now that I look back I'm wondering if maybe you have a new email address or the messages went to your spam folder or something like that. We'll definitely get that portable gym sent your way, though. All we'll need from you is just an address and phone number for our shipping partners and then we'll need you to let us know which color you prefer. If you could reach out to Boss Happiness via support@bodyboss.team with the information mentioned above, we'll make sure you're well-taken care of. I think the issue is that your Backerkit survey didn't get through via the email address provided, but we can bypass that for you and just get this sent out. Can't wait for you to finally receive your BodyBoss 2.0! I'm sure you're so eager to get started with those workouts!!!
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@John Bell So sorry we're just now getting back to you on this, as we've been busy planning our next Kickstarter release that will be coming soon, and things have been crazy exciting in the Boss world! :) I just checked your Backerkit page, and I think I see what happened with the bands. They didn't upload to our shipping partners properly, and we apologize! Are you still at the same address, by chance? Just let us know, and we'll send a set of bands and make sure you get the post for that ab wheel as well! If you need an address update, just reach out to Boss Happiness via support@bodyboss.team and we'll make sure you're taken care of!!
Hatem Mohd Bamatraf
Review from Kickstarter
Although i backed up this project in 2016 , I never received my shipment and never got an update on the progress.
I actually sent a number of reminders with no luck.
John Bell
Review from Kickstarter
Hey guys! I feel pretty stupid, because I *just* realized, after all this time, I never got the extra set of bands I ordered when I filled out my survey way back when. Any chance it's still possible to send those? You guys have been great, even sent me a free ab roller (though the post is missing... hah!).
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@David thanks for your message! Again, we are very sorry that you didn't receive your original shipment sent in March of 2017. Had we known earlier, we could have definitely reshipped your item in shortly after the package was lost. We do not typically offer refunds on Kickstarter, because our portable gyms are rewards that are sent to backers in appreciation for their support. We don't want you to leave disappointed so we will do whatever we can to keep you happy! I have sent you a message to your email address on file, and look forward to helping you resolve this! Thanks again for helping creators like us bring their ideas to life! - Erin & The BodyBoss Team
David Kenny
Review from Kickstarter
On 17/10/16 I received an email from support@s.backerkit.com which said ‘If you do not need to update your shipping address, you do not need to take any further actions.’ As the shipping address you had on file for me was correct, I did not take any further action. I also believed the email when it said ‘You’re all set!’ I also received another email on 17/01/2017 from support@bodyboss.team telling me ‘If for whatever reason your address is not correct please let us know as soon as possible or else we will send your gym to the address listed in your profile.’ Again, as my file address was correct I did not request any amendments to be made. Jessica Ruff also confirmed to me in an email on Sept 11th, 2017 that my correct address is on file. I have just checked my email for any email received from any BodyBoss address on or about Dec 15 asking for confirmation of my address. None was received. I do not need any BodyBoss now as I have purchased a different item of home equipment, as I have already informed Jessica. I followed all of the instructions in your emails, to the letter, but BodyBoss did not honor its end of the deal. I am insisting on a refund.
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@David Kenny - We're sorry things have not been easy with your shipment. We are actually a bit concerned that you did not receive the most recent email we sent you on December 15, where we asked for an address confirmation and did not receive a response. We've actually asked you for that confirmation multiple times. We most definitely want to get your BodyBoss out to you, and we know you're going to love it once you receive it! We have a shipment of portable gyms coming to our warehouse in the UK now, and we can fulfill your order via that warehouse if you'll just confirm your address and phone number for us. Please understand how important it is that we ship your portable gym to the correct address. If you could please reach out again via support@bodyboss.team and confirm that information for us, we will move forward with shipment. According to the last update I received, that shipment is scheduled to arrive in the UK and be ready to ship by the 3rd week of February sometime. Hope to hear from you soon with that confirmation!
David Kenny
Review from Kickstarter
Are you thinking of backing this project? I backed this project by pledging $235 way back in Sept 2016 when BodyBoss took my money. Since then I have not received any product. I have been in contact with BodyBoss on several occasions who refused to refund my money (despite the other backers having received their pledges 12 months previously!). Instead, they made more promises to ship my item. Guess what? Still no BodyBoss 2.0! It’s now 16 months since I made my pledge (and funds were paid over very shortly after that date). All other backers have received their product OVER A YEAR AGO. I’m out of pocket $235 and NEVER got any BodyBoss. I’d REALLY like to see your comments and thoughts on this...
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@kokobin - Looks like our next scheduled live workout will be tomorrow morning (Saturday, November 18) at 10 a.m. EST! Tomorrow's workout will be hosted on BodyBoss TV!
kokobin
Review from Kickstarter
When are the next live Bodyboss workouts?
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Andrew, So sorry we missed your messages! I did some checking, and it looks like we attempted to respond back in March, but there's a chance those messages didn't go through. I sent an email to the address we have on file for you through our support inbox, support@bodyboss.team. Basically we just need a confirmation of your address there, and then we'll get these bands sent out right away! Thanks so much for reaching out again!!!
andrew
Review from Kickstarter
Hi BodyBoss team, I wanted to reach out and see if there's an email address I can send a question to? I haven't received my two additional bands. I sent three messages through the Kickstarter messaging system but haven't recieved a reply after the first inquiry. I thought the team might've sent me an email directly but I check email frequently and haven't seen any messages in the inbox/spam folder. Any help is greatly appreciated! Thanks, Andrew
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
What a great question @Byron! We are currently developing the BodyBoss app and have been able to invest funds in this development, thanks to your great support! We've also launched V1 of the website that is made in web app format. That way, as we continue to develop and launch new materials on our BodyBoss TV site, we can launch this app!! Let us know if you still need help accessing the free membership to our BodyBoss TV site. This discount is available to all of our Kickstarter backers, and we definitely want to get everyone logged in and bossin' it up with us as soon as possible!!
Byron
Review from Kickstarter
Just curious... Considering that this campaign surpassed the proposed stretch goal of $500k (campaign pledges closed at $561,142), why isn't the BodyBoss app being developed accordingly? Don't get me wrong... The BodyBoss team has done an amazing job creating and delivering the product thus far! But by not honouring the stretch goal when the backers managed to accomplish it may tarnish your own repu a lil...
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Denise Baken
If you'll email us at support@bodyboss.team, we'll have one of our trainers reach out and discuss this with you!
Denise Baken
Review from Kickstarter
I am a backer who pledged at the level to receive lessons 3 times a week for 3 months but have received no indication that will happen. What is the alternative being identified to take its place?
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Brendan, we received your message in our support inbox on June 18th, and replied the next day. We didn't hear back from you. We'll reach out again via email so we can help! We delivered your gym and extra wrist straps in May, and are not sure what else you are missing. Thanks! ~ Erin
Brendan Murray
Review from Kickstarter
Hi. I have sent 3 messages in various ways, one on here on 14 June, asking about missing items in my delivery etc. Will you be replying anytime soon? Or have you put this in the too hard basket and decided to ignore it. Any response would be better than no response. After sales service is just as important as the original sales pitch, if not more so. A prompt reply would be much appreciated
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Nope, Happy we could help you out with this. Thanks so much for your support!
( ͡° ͜ʖ ͡°)Σ(-᷅_-᷄๑)
Review from Kickstarter
Hi @Creator. I already sent some pics to the email you provided. Thank you so much for your help!
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Nope, so sorry this happened to you! It looks like there may have been a manufacturing error in your base. Will you please send a picture of the broken base to support@bodyboss.team? If you could do that for us, we can get you a replacement sent out right away! We look forward to hearing from you soon!
( ͡° ͜ʖ ͡°)Σ(-᷅_-᷄๑)
Review from Kickstarter
Hi, so yesterday during the live stream about 4 rings just came out. I tried to figure out what happened and in the bottom there were a few small broken blocks which they hold the rings in place. I tried to put them back in place but they won't go back. It seems that the plastic where the ring attaches and the block secures it just broke. Any way to get some help repairing it? Thanks.
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@John Lee, Thanks for reaching out! I'm sorry if we've missed something. I've sent you an email from our Support inbox so we can get this corrected for you right away!
John Lee
Review from Kickstarter
So it's been like 6 months and you haven't responded to the email about the bar missing the foam padding and the missing bands. After you sent a video of yourself saying you were going to take care of it.
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Sebastian, the mobile app isn't a part of our current phase of development for Club BodyBoss, but we'll keep you posted via our Project Updates for when we get to that point! Thanks again for your ongoing support!
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Erwin, thanks for reaching out! I will send you a support message via our support inbox. Be on the lookout!!
Sebastian Saip
Review from Kickstarter
Will there be mobile apps (500.000 stretch goal) ?
Erwin
Review from Kickstarter
Hey Ross and company, I might have forgotten, but when can we expect the clothing extras we ordered??
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Elle, so sorry you did not receive the email! I just sent your login information to the email address we have on file for you. Let me know if you don't receive it! The email will be coming from support@bodyboss.team. Welcome to the Club!
Elle
Review from Kickstarter
I did not get an email to create an account with club bodyboss. I checked the spam folder as well but there's no e-mail either. How do I got about this to make an account?
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Jassmin, so glad you are loving Club BodyBoss!! Thanks for working out with us today!!!
Jassmin
Review from Kickstarter
The workout videos on bodybosstv is SO MUCH BETTER!! I was so put off by the training videos on Youtube cause they were so monotone and uninspiring. Just used a workout video on bodyboss tv and it was great! Good job!!
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Erwin, we are putting the finishing touches on it as we speak! As soon as we go live, you will receive an email with all of the information you need to login. Not much longer now!! It's going to be worth the wait, I promise! Also, there will be an update coming your way this afternoon, so keep an eye out for that as well.
Erwin
Review from Kickstarter
Hey, so what happened to the new website launch that was supposed to happen this Monday??
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Arvydas, we really appreciate your feedback! Stay tuned, and will discuss this as a team and do our very best to help improve your BodyBoss workouts! If there is anything we can help you with in the meantime, feel free to reach out to us at support@bodyboss.team. We will be in touch. Have a great day!
Arvydas
Review from Kickstarter
4) I have found that other big muscle groups like chest and back are very hard to train with BB due to its limitation on higher weights and positions. You can only do back with a door anchor but I am always uneasy that the door will crack with high tension :)
5)the clips on the bands are too basic and does not allow for quick release especially if there are more than one band. It often get stuck in the metal loops on the BB board when trying to get them out as you need small fingers to unclip them.
6) in conclusion I am pretty disappointed as BB is not suitable for totally replacing gym. It is not for people who want to build some mass or tone the muscle. It is more for general activity to keep your body active with one or max two bands.
Arvydas
Review from Kickstarter
So after using BodyBoss for a couple of months now and that is my takeaway:
1) changing the strength of the bands is a big hassle. When I workout at the gym I choose the dumbbell by quickly lifting and feeling the weight. With BB it is frustrating changing the loops and adding/removing the bands. It takes ages. For e.g. I have tried doing bench presses with 3 bands on both sides and preparation took me more time (finding the right tension, squeezing three bands through the loops etc) than the exercise itself.
2) doing bench press is not that effective with BB because the bands are too long with flat bench and there isn't enough tension at the end.
3) the only thing that it is useful for is for the arms. Then you don't need that many bands.
Marko Köhler
Review from Kickstarter
@BodyBoss
Mail (request 6137) is out :-). Thank's for your support.
BodyBoss Portable Gym
Review from Kickstarter
@Marko, so sorry that we missed your email and that your bands were not included in your package! If you will email us at support@bodyboss.team, we can definitely fix this for you. Thanks!
Marko Köhler
Review from Kickstarter
@BodyBoss:
My kit arrived without the 3x Extra Bands I paid for (additional 3x 19$). Wrote E-Mail in mid of May: only got an auto reply, no answer or reaction. Would you please check that?
Thanks a lot,
Marko